Постинг
02.11.2014 14:56 -
На какво не ни учат в училище?
Вече съм споменавал, че легендарния доктор Пирогов, се е опитвал да заеме длъжността министър на образованието, защото е разбирал прекрасно, че е по-лесно да се предпазиш от заболяването, отколкото след това да се лекуваш. Трудно е да се преоцени антихуманното влияние на всяко съвременно училище, дори на най-либералното. Влиянието не спира само до това, какво дава училището. Много по-важният момент е, какво не дава училището, дори нещо повече - какво възпрепятства всячески, въпреки че според мен, е призвано, ако наистина е училище, а не инкубатор (както наричаха връстниците ми училището, в което учехме).
Та така, какво не дава училището? Два основни, базисни навика са нужни за това, човек наистина да е човек, а не биоробот - осъзнаване и изживяване.
Осъзнаване. Първият ключ към човешкото съзнание. За мен беше удивително да открия в началото на обучението си по гещалт подхода, че нито аз, нито другите хора знаят и не си дават отчет за това, какво се случва в съзнанието им. Голямо откровение беше, че това, което мога да осъзная, решава повечето ми проблеми. Успях да се самоизлекувам от това, което сектицината би нарекла гастрит, с простото осъзнаване на процесите в съзнанието ми. И толкова. Вече нямах нужда да пия лекарства. Всеки път, когато възникваше болка, просто осъзнавах, какво правя в съзнанието си в този момент и спирах да го правя. И толкова. Болката преминаваше. Нима това не е чудо? Махаш си притиснатите пръсти от вратата и вече не те болят! Чудо на чудесата!
Сигурно за читателя ще е нужно определено осъзнаване. Аз бих определил осъзнаването като наличие на внимание в процесите на собственото си осъзнаване. Наличие на стопанин в къщата. За наемателите, каквато е основната маса "цивилизовани" жители на планетата", няма никой в къщи.
На тази планета престъпници няма. Има много заспали хора. Печално е да се говори за това, но практиките на осъзнаване са показвали и показват с цялата си безжалостност, че в основата на най-ужасните човешки действия е неосъзнатия, дълбоко затикан, импулс на любовта. Няма никакви доблестни герои, убиващи лошите. Има неосъзнати биороботи, убиващи други биороботи и цяла маса биороботи, съпровождащи този процес. Защо?
Странно е да се каже, но отговорът е прост. Така сме учени в училище. "Не е важно какво правиш, важното е да не осъзнаваш! И така по куриер от родилното ще стигнеш до гробището".
Всеки осъзнаващ Човек (пиша го с главна буква) се оказва неудобен за всички останали, защото с въпросите си пробужда съзнанието им. Взима тухли от стената, тухлите започват да нервничат, тъй като отдавна са отвикнали да живеят. На 10 годишна възраст исках да избягам от вкъщи - имах въпроси, на които никой не можеше да ми даде отговор. След този случай татко ми купи телевизор: "Гледай в това прозорче, синко! И най-важното, не осъзнавай, какво се случва в теб, че току-виж си започнал да живееш" (времето беше такова - не всяка къща имаше телевизор).
На времето си работех с прекалено много деца, доведени от майките си, които не можеха да дадат отговори на въпросите им. И как бих могъл аз да поддържам тези деца в стремежа им към осъзнаване и да съпреживея тяхната екзистенциална свобода, защото те откриваха, че нито вкъщи, нито в училище има някой! Печална история.
РЕКЛАМНА ПАУЗА - една от техниките на осъзнаване е описана в статията ми "Хигиена на осъзнаването. Перилни препарати", а множество други - в моите и не само мои книги.
Изживяване. Още един рядко срещан човешки навик, изкоренен практически в обществото на биороботите. Ще ви разкрия удивителната тайна, че в живото човешко същество винаги нещо се случва. Понякога на хората им е тъжно, понякога се страхуват, понякога ги боли, понякога им е весело. С живия човек понякога нещо хленчи, понякога реже, понякога стреля. Налягането ту се покачва, ту се снижава. Появяват се хрема или кашлица в стремежа на организма да се изчисти и болката като сигнал, че нещо в живота започва да се губи. Уважаеми зомботехници, болката е сигнал за загубата на жизнеността в някои от аспектите на човешката жизнедейност. Осъзнаването на процесите в съзнанието, водещи до появата на болката, връща живота в тези му аспекти. Да се опитваш да премахнеш всички неприятни чувства и усещанията, вместо да осъзнаеш причините за появата им, да ги изживееш и да им позволиш да те отведат към техния източник, означава да ликвидираш самия живот Да наречем нещата с истинските им имена - реалното название на аптеките е "Лавката на омъртвяващите", а на алкохолните и тютюневи изделия можем да сложим етикет "Самоликвидатори".
Истинското име на съвременните лекари е зомботехници. Нима животът е толкова лош? Или това е същия този страх на тухлите да не паднат от стената? Когато оставах насаме с младата красива жена на един от Учителите, го попитах шеговито: "А не се ли страхуваш, че нещо между нас може да се случи?". "Значи ще преживея своята ревност" - без да се замисли ми отговори Учителя. Това е отговор на истински Принц на Вечността. Съзнанието му е тренирано на първо място да изживява случващото се, да позволява на живота си да тече, а после - всичко останало.
И така, да дадем определение на "изживяване". За мен това е вътрешно съгласие с всички процеси, протичащи в тялото и съзнанието. Съгласие със собствената си природа. Без осъзнаване на изживяването стигаме до животинското, инстинктивното състояние. В съчетание с осъзнаването се формира човешкото съзнание, което е стъпка към Божествената същност. Биороботът не осъзнава и обичайно блокира неприетите от социума импулси. Животното се държи разкрепостено, асоциално, неосъзнато. Всяка война е социално одобрена асоциалност. Мястото, където бившите тройкаджии стават отличници.
След като социума не позволява на детето в училище да се занимава, с каквото си поиска, то поне е в правото си да изживее своето униние и недоволство по този повод. Премахнете му това право и потенциалното зомби е готово.
Осъзнаването и изживяването са двете страни на един процес, които правят съществото с човешки мозък човек. Съчетаване на инстинктите и разума. Добре би било липсата на тези процеси да е изгодно на някого, на някакво прословуто Световно правителство. Но не е. Ако съществува такъв таен орган и се стреми да поддържа в цялото останало човечество липса на изживявания и осъзнавания, той гарантирано се състои от биороботи, които не осъзнават и не разбират, че всъщност не живеят. Веднъж, един от високопоставените украинци ме попита, кой според мен е главния му проблем, аз му казах: "В това, че те няма. Отдавна не си човек, а машина, която обслужва собствената си империя. Обаче живот липсва - и в теб, и в империята ти". Този човек заподсмърча и очите му се зачервиха. По-късно съпругата му ми разказа, че за първи път от много години насам, той не е работил в почивните дни, а е бил за риба.
И това може би е всичко. Този текст може да се продължи безкрайно дълго. Благодарен съм на Евгений Куртев. Някога той изрече прекрасната фраза "Гещалд-подходът не е никаква терапия, а обучение в общуване, в диалог". И ме осени мисълта - институтът по хуманистична психотерапия не трябва да е по психотерапия, защото той фактически е мощен инструмент за обучение по жизненоважни навици, липсващи в училищните програми. Хората придобиват тези навици не в детството, и не когато са най-вече нужни, а като доведат живота си или здравето до катастрофа. Преди време сънувах кошмар - че някой е откраднал децата ми, за да ги научи на нещо си. След завръщането си от командировка, започнах сам да уча децата си на навиците, които считам за важни и полезни в живота. Започнах да им търся учители на нещото, което аз не знам и не умея.
Странно е, че хората са резервирани към институцията "приемно семейство" - то застрашава родителите, които ги има. А с какво е опасна за тези, които ги няма?
Pura vida. С цялата си любов - Вячеслав Гусев idi.in.ua
Превод и предложение: Анита
http://www.yosif.net/articles.php?lng=bg&pg=8105
Та така, какво не дава училището? Два основни, базисни навика са нужни за това, човек наистина да е човек, а не биоробот - осъзнаване и изживяване.
Осъзнаване. Първият ключ към човешкото съзнание. За мен беше удивително да открия в началото на обучението си по гещалт подхода, че нито аз, нито другите хора знаят и не си дават отчет за това, какво се случва в съзнанието им. Голямо откровение беше, че това, което мога да осъзная, решава повечето ми проблеми. Успях да се самоизлекувам от това, което сектицината би нарекла гастрит, с простото осъзнаване на процесите в съзнанието ми. И толкова. Вече нямах нужда да пия лекарства. Всеки път, когато възникваше болка, просто осъзнавах, какво правя в съзнанието си в този момент и спирах да го правя. И толкова. Болката преминаваше. Нима това не е чудо? Махаш си притиснатите пръсти от вратата и вече не те болят! Чудо на чудесата!
Сигурно за читателя ще е нужно определено осъзнаване. Аз бих определил осъзнаването като наличие на внимание в процесите на собственото си осъзнаване. Наличие на стопанин в къщата. За наемателите, каквато е основната маса "цивилизовани" жители на планетата", няма никой в къщи.
На тази планета престъпници няма. Има много заспали хора. Печално е да се говори за това, но практиките на осъзнаване са показвали и показват с цялата си безжалостност, че в основата на най-ужасните човешки действия е неосъзнатия, дълбоко затикан, импулс на любовта. Няма никакви доблестни герои, убиващи лошите. Има неосъзнати биороботи, убиващи други биороботи и цяла маса биороботи, съпровождащи този процес. Защо?
Странно е да се каже, но отговорът е прост. Така сме учени в училище. "Не е важно какво правиш, важното е да не осъзнаваш! И така по куриер от родилното ще стигнеш до гробището".
Всеки осъзнаващ Човек (пиша го с главна буква) се оказва неудобен за всички останали, защото с въпросите си пробужда съзнанието им. Взима тухли от стената, тухлите започват да нервничат, тъй като отдавна са отвикнали да живеят. На 10 годишна възраст исках да избягам от вкъщи - имах въпроси, на които никой не можеше да ми даде отговор. След този случай татко ми купи телевизор: "Гледай в това прозорче, синко! И най-важното, не осъзнавай, какво се случва в теб, че току-виж си започнал да живееш" (времето беше такова - не всяка къща имаше телевизор).
На времето си работех с прекалено много деца, доведени от майките си, които не можеха да дадат отговори на въпросите им. И как бих могъл аз да поддържам тези деца в стремежа им към осъзнаване и да съпреживея тяхната екзистенциална свобода, защото те откриваха, че нито вкъщи, нито в училище има някой! Печална история.
РЕКЛАМНА ПАУЗА - една от техниките на осъзнаване е описана в статията ми "Хигиена на осъзнаването. Перилни препарати", а множество други - в моите и не само мои книги.
Изживяване. Още един рядко срещан човешки навик, изкоренен практически в обществото на биороботите. Ще ви разкрия удивителната тайна, че в живото човешко същество винаги нещо се случва. Понякога на хората им е тъжно, понякога се страхуват, понякога ги боли, понякога им е весело. С живия човек понякога нещо хленчи, понякога реже, понякога стреля. Налягането ту се покачва, ту се снижава. Появяват се хрема или кашлица в стремежа на организма да се изчисти и болката като сигнал, че нещо в живота започва да се губи. Уважаеми зомботехници, болката е сигнал за загубата на жизнеността в някои от аспектите на човешката жизнедейност. Осъзнаването на процесите в съзнанието, водещи до появата на болката, връща живота в тези му аспекти. Да се опитваш да премахнеш всички неприятни чувства и усещанията, вместо да осъзнаеш причините за появата им, да ги изживееш и да им позволиш да те отведат към техния източник, означава да ликвидираш самия живот Да наречем нещата с истинските им имена - реалното название на аптеките е "Лавката на омъртвяващите", а на алкохолните и тютюневи изделия можем да сложим етикет "Самоликвидатори".
Истинското име на съвременните лекари е зомботехници. Нима животът е толкова лош? Или това е същия този страх на тухлите да не паднат от стената? Когато оставах насаме с младата красива жена на един от Учителите, го попитах шеговито: "А не се ли страхуваш, че нещо между нас може да се случи?". "Значи ще преживея своята ревност" - без да се замисли ми отговори Учителя. Това е отговор на истински Принц на Вечността. Съзнанието му е тренирано на първо място да изживява случващото се, да позволява на живота си да тече, а после - всичко останало.
И така, да дадем определение на "изживяване". За мен това е вътрешно съгласие с всички процеси, протичащи в тялото и съзнанието. Съгласие със собствената си природа. Без осъзнаване на изживяването стигаме до животинското, инстинктивното състояние. В съчетание с осъзнаването се формира човешкото съзнание, което е стъпка към Божествената същност. Биороботът не осъзнава и обичайно блокира неприетите от социума импулси. Животното се държи разкрепостено, асоциално, неосъзнато. Всяка война е социално одобрена асоциалност. Мястото, където бившите тройкаджии стават отличници.
След като социума не позволява на детето в училище да се занимава, с каквото си поиска, то поне е в правото си да изживее своето униние и недоволство по този повод. Премахнете му това право и потенциалното зомби е готово.
Осъзнаването и изживяването са двете страни на един процес, които правят съществото с човешки мозък човек. Съчетаване на инстинктите и разума. Добре би било липсата на тези процеси да е изгодно на някого, на някакво прословуто Световно правителство. Но не е. Ако съществува такъв таен орган и се стреми да поддържа в цялото останало човечество липса на изживявания и осъзнавания, той гарантирано се състои от биороботи, които не осъзнават и не разбират, че всъщност не живеят. Веднъж, един от високопоставените украинци ме попита, кой според мен е главния му проблем, аз му казах: "В това, че те няма. Отдавна не си човек, а машина, която обслужва собствената си империя. Обаче живот липсва - и в теб, и в империята ти". Този човек заподсмърча и очите му се зачервиха. По-късно съпругата му ми разказа, че за първи път от много години насам, той не е работил в почивните дни, а е бил за риба.
И това може би е всичко. Този текст може да се продължи безкрайно дълго. Благодарен съм на Евгений Куртев. Някога той изрече прекрасната фраза "Гещалд-подходът не е никаква терапия, а обучение в общуване, в диалог". И ме осени мисълта - институтът по хуманистична психотерапия не трябва да е по психотерапия, защото той фактически е мощен инструмент за обучение по жизненоважни навици, липсващи в училищните програми. Хората придобиват тези навици не в детството, и не когато са най-вече нужни, а като доведат живота си или здравето до катастрофа. Преди време сънувах кошмар - че някой е откраднал децата ми, за да ги научи на нещо си. След завръщането си от командировка, започнах сам да уча децата си на навиците, които считам за важни и полезни в живота. Започнах да им търся учители на нещото, което аз не знам и не умея.
Странно е, че хората са резервирани към институцията "приемно семейство" - то застрашава родителите, които ги има. А с какво е опасна за тези, които ги няма?
Pura vida. С цялата си любов - Вячеслав Гусев idi.in.ua
Превод и предложение: Анита
http://www.yosif.net/articles.php?lng=bg&pg=8105
Робството е в инстинкта да търсиш овчар,...
Световната конспирация Дейвид Айк (Откъс...
Скритото езеро
Световната конспирация Дейвид Айк (Откъс...
Скритото езеро
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.